Apologises to The Point

Wednesday, February 13, 2008

Fires Banjul Reporter
As a direct corollary of The Point’s dismissal of an inaccurate story suggesting that NIA officials had visited The Point newspaper and interviewed staff believed to be informers or correspondents for freedom online carried first by and then, both online newspapers, wrote in yesterday’s publication that it regretted to announce to its readers that the services of their Banjul correspondent had been terminated with immediate effect.

The Editor of the online newspaper wrote that after consultations with The Point Newspaper’s Managing Editor, Pap Saine, and almost two days of thorough investigation into the report of purported NIA visit to The Point, they believed that the story was inaccurate.

“Although we have always bestowed confidence in our reporter in Banjul, we believe he has betrayed the trust and confidence by filing a false story for ulterior motives,” the story read, adding: “Our profound apologies to Pap Saine, the Management and Staff at The Point.”

Source: The Point